NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ

NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005-2012

Książki


  1. Akademia on-line / red. nauk. Jerzy Mischke. – Łódź : Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2005. – 349 s. : il., rys. ; 24 cm
  2. Akademia on-line. Vol. 2 / red. nauk. Agnieszka Wierzbicka ; [aut. Marcin Albiniak et al.]. – Łódź : Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. – 219 s. : il. ; 21 cm
  3. Cyberświat : możliwości i zagrożenia / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, 2009. – 408 s. ; 21 cm
  4. E-edukacja – analiza dokonań i perspektyw rozwoju / pod red. nauk. Marcina Dąbrowskiego i Marii Zając. – Warszawa : Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2009. – 173 s. : il. ; 24 cm
  5. E-kultura, e-nauka, e-społeczeństwo / pod red. Bożeny Płonki-Syroki i Marty Staszczak. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza Arboretum, 2008. – 301, [1] s. : il. ; 23 cm
  6. E-learning : nauka na odległość / Alan Clarke ; tł. Michał Klebanowski. – Warszawa : Wydaw. Komunikacji i Łączności, 2007. – 185, [2] s. : il. ; 24 cm
  7. E-learning dla nauczycieli / Stanisław Szabłowski. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, cop. 2009. – 210 s. : il. ; 25 cm
  8. E-learning nauka na odległość / Alan Clarke ; tł. z jęz. ang. Michał Klebanowski. – Warszawa : Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2007. – 185, [3] s. : il. ; 24 cm
  9. E-learning : tajniki edukacji na odległość / Marlena Plebańska. – Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2011. – 236 s. : il. ; 24 cm
  10. E-learning w biznesie i edukacji / Jacek Woźniak. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009. – 267, [1] s. : il. ; 24 cm
  11. E-learning w praktyce : materiały dydaktyczne dla trenerek i trenerów prowadzących warsztaty / [materiały oprac. Łukasz Witkowski]. – Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, [2011]. – 53 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm
  12. E-learning wyzwaniem dla bibliotek : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Elbląg, 23-24 września 2009 r. [red. tomu Bożena Boryczka ; aut. ref. Elżbieta Gajek et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2009. – 161, [7] s. : il. ; 21 cm
  13. Edukacja informatyczna nauczycieli u progu e-Edukacji / Elżbieta Grzejszczyk ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo Komandor, 2007. – 151 s. : il. ; 24 cm
  14. Edukacja w dwóch światach offline i online / red. nauk. Barbara Szmigielska. – Kraków : WiR Partner, 2011. – 243 s. : il. ; 23 cm
  15. Formy interaktywności we współczesnej edukacji / Anna Gnitecka ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Studiów Edukacyjnych. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddział, 2006. – 320 s. : il. ; 24 cm
  16. Jak będzie zmieniać się edukacja : wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia / Witold Kołodziejczyk, – Marcin Polak. – Warszawa : Instytut Obywatelski, cop. 2011. – 78, [1] s. ; 21 cm
  17. Komputery w edukacji : od przedmiotu do metody kształcenia / Grażyna Penkowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009. – 217, [3] s. : il. kolor. ; 24 cm
  18. Koncepcje i praktyka e-edukacji / pod red. nauk. Marcina Dąbrowskiego i Marii Zając. – Warszawa : Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2011. – 164 s. : il. ; 24 cm
  19. Kształcenie na odległość : podstawy dydaktyki / Józef Bednarek, Ewa Lubina. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 244 s. ; 24 cm
  20. Kształcenie na odległość w praktyce edukacyjnej / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Bronisława Siemienieckiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2009. – 315 s. : il. ; 23 cm
  21. Meandry e-learningu / Grażyna Penkowska. – Warszawa : Difin, 2010. – 172 s. : il. ; 23 cm
  22. Media w edukacji : poglądy, zastosowania, społeczne spostrzeganie / red. Bronisław Siemieniecki, Tadeusz Lewowicki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2010. – 189 s. : il. ; 23 cm
  23. Media w służbie polonisty / Anna Ślósarz. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2008. – 283, [1] s. : il. ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
  24. Metodologia i ewaluacja e-learningu / red. nauk. Luiza Ochnio, Arkadiusz Orłowski ; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Katedra Informatyki. – Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011. – 164 s. : il. ; 24 cm
  25. Nowe formy komunikacji społecznej w europejskiej przestrzeni edukacyjnej / Monika Krakowska. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2008. – 183 s. : il. ; 24 cm
  26. Nowe technologie w edukacji : praktyczna pomoc w przygotowaniu lekcji, przewodnik po e-nauczaniu, opis najpopularniejszych darmowych aplikacji, metodyka zdalnego nauczania, prawo autorskie e-learningu, gotowe materiały do wykorzystania / Roman Lorens. – Warszawa ; Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2011. – 192 s. : il. kolor. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)
  27. Nowoczesne technologie w dydaktyce / pod red. Grzegorza Słonia. – Kielce : Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, 2011. – 338, [1] s. : il. ; 24 cm
  28. Pedagogika @ środki informatyczne i media / pod red. Macieja Tanasia ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie. – Wyd. 2. – Warszawa : WSP ZNP ; Kraków : Impuls, 2005. – 212, [4] s. : il. ; 24 cm
  29. Platformy edukacyjne : administrowanie i zarządzanie / Barbara Gocłowska, Zdzisław Łojewski. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 138 s. : il. ; 24 cm
  30. Praktyczny przewodnik dla uczących się e-learningowo / [aut. Anita Raczyńska, Magdalena Malinowska-Kieszek ; red. nauk. Piotr Wierzbicki]. – Łódź : Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego, cop. 2011. – 83 s. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm
  31. Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. – Kraków : Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2005. – 376 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)
  32. Szkoła w dobie Internetu / red. nauk. Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. – 247, [1] s. : il. ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
  33. Technologie edukacyjne – tradycja, współczesność, przewidywana przyszłość. T. 1 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 206 s. : il. ; 23 cm
  34. Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu. T. 2 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 300 s. : il. ; 23 cm
  35. Technologie i narzędzia e-learningu / red. nauk. Luiza Ochnio, Arkadiusz Orłowski ; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Katedra Informatyki. – Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011. – 171 s. : il. ; 24 cm
  36. Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej / pod red. Zbigniewa Kramka. – Radom : Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, 2007. – 322 s. : il. ; 25 cm
  37. Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna / red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Warszawa : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. – 565 s. : il. ; 24 cm
  38. Współczesne konteksty edukacyjne technologii informacyjnej / pod red. Doroty Siemienieckiej. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. – 240 s. : il. ; 23 cm
  39. Współczesne problemy kształcenia na odległość / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Bronisława Siemienieckiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. – 376 s. : il. ; 23 cm
  40. Wybrane zagadnienia e-edukacji : praca / pod red. Leszka Rudaka ; aut. Krzysztof Andrelczyk [et al.]. – Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2009. – 213, [1] s. : il. ; 24 cm
  41. Wykład w kształceniu na odległość / Wioletta Kwiatkowska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. – 258 s. : il. kolor. ; 23 cm
  42. Zdalna edukacja : potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia / Andrzej Barczak [et al.]. – Warszawa : Instytut Audytu i Ewaluacji : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2009. – 239, [1] s. : il. ; 24 cm

Artykuły z czasopism


  1. 1000 opinii o e-edukacji / Marcin Dąbrowski, Maria Zając. // E-Mentor. – 2006, nr 1, s. 50-52
  2. Aktywność komunikacyjna studentów i nauczyciela w kształceniu e-learning /Tomasz Prauzner. // Technika, Informatyka, Edukacja. -2008, T. 10, s. 160-164
  3. Aktywność komunikacyjna studentów i nauczyciela w kształceniu przez internet /Anna Wach-Kąkolewicz. // E-Mentor. – 2007, nr 5, s. 56-60
  4. Alternatywa dla tradycyjnego nauczania : e-learning / Krzysztof Zajdel.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 3, s. 38-40
  5. Analiza jakościowa systemów e-learningowych na przykładzie platformy Edumatic oraz systemu Moodle / Jacek Marciniak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 95-113
  6. Analiza pomiaru efektywności kosztowej procesów e-learningowych / Marcin Dąbrowski. // E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 18-26 37
  7. Analiza wykorzystania systemów e-learningowych w szkoleniach bibliotecznych na przykładzie uczelni i wydziałów ekonomicznych / Kinga Dobrowolska, Ewa Matczuk. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 51-53
  8. Animacja w podręcznikach elektronicznych i w innych elektronicznych prezentacjach materiałów dydaktycznych / Weronika Stoffova.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 3, s. 52-57
  9. Autonomia ucznia podczas realizacji projektów programu eTwinning / Gracjana Więckowska. // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 104-115
  10. Badanie potrzeb i oczekiwań studentów i pracowników w kontekście rozwoju e-edukacji w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu / Maciej Kierzek, Marcin   Tyburski. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 38-42
  11. Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej. Cz. 1 /Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 56-60
  12. Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej. Cz. 2 / Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 46-50
  13. „Better Than Being There” – Kiedy e-learning jest najbardziej efektywny / Vlad Wielbut. // E-Mentor. – 2005, nr 4, s. 80-83
  14. Bibweb i Ikonka – dwa projekty – rządowy i bibliotekarski / Anna Wołodko, Bożena Bednarek-Michalska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2004, nr 9, s. 7-10
  15. Blaski i cienie uczenia w sieci / Grażyna Wieczorkowska.// Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 105-112
  16. Blended learning alternatywą dla tradycyjnych form kształcenia / Magdalena Biesiadecka. // Linguodidactica. – 2008, T. 12, s. 9-12
  17. „Blended learning” – nowa metoda nauczania / Tomasz Prauzner. // Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Edukacja Techniczna i Informatyczna. – 2010, T. 5, s. 109-114
  18. Blended learning w projekcie LAMS WZiEU : doświadczenia Innowacyjnego Uniwersytetu Macquarie na polskim gruncie / Adam Stecyk. // Firma i Rynek. – 2008, nr 1, s. 21-28
  19. BONy – system wspólnotowego modelowania otwartych zasobów edukacyjnych / Anna  Rokicka-Broniatowska. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 40-47
  20. Bookworms traces : śladami moli książkowych / Magdalena Kowgier.// Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 3, s. 19
  21. Charakterystyka funkcjonowania systemu LAMS (Learning Activity Management      System) / Adam Stecyk. // E-Mentor. – 2006, nr 2, s. 77-79
  22. Charakterystyka systemów e-learningowych klasy LMS, LCMS i LCS / Adam Stecyk. // Ekonomiczne Problemy Łączności. – 2006, Nr 8, s. 177-185
  23. Cyberbiblioterapia – o wadach nowoczesnego kształcenia / Tomasz Kruszewski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2008, nr 3, s. 6-8
  24. Czas na e-learning / Roman Lorens.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 4, s. 12-13
  25. Czy e-learning zepchnie szkoły w niebyt? / Marcin Polak.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 3/4, s. 68-69
  26. Czy w gimnazjum jest miejsce dla e-learningu? / Beata Chodacka. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 26-28
  27. Dobre praktyki projektowania kursów e-learningowych / Olga Ordyńska, Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 31-38
  28. Doskonalenie e-learningowe wsparciem dla e-biznesu w sektorze MSP / Jarosław Szandurski. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 75-80
  29. Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D / Michał Ostrowicki. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 51-55
  30. E-Akademia Przyszłości ku skutecznemu kształceniu kompetencji kluczowych / Aleksandra Dadacz, Izabela Kołodziejczyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 3/4, s. 72-74
  31. E-edukacja konsumentów – realizacja w ramach projektu Dolceta / Anna Dąbrowska, Anna Zbierzchowska. // E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 65-69
  32. E-edukacja seniorów jako element budowy społeczeństwa informacyjnego / Łukasz Tomczyk. // E-Mentor. – 2009, nr 3, s. 68-72
  33. E-edukacja w strategii rozwoju przedsiębiorstwa / Marcin W. Mastalerz.// Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów. – 2010, Z. 100, s. 94-102
  34. E-ekonomia – system nauczania na odległość i wsparcia kształcenia stacjonarnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Prawa w Kielcach w opinii użytkowników / Agnieszka Piotrowska-Piątek, Piotr Hnidan, Marcin Misiak. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2008, Z. 8, t. 2, s. 9-19
  35. E-kształcenie szansą na uczestnictwo osób niepełnosprawnych w życiu zawodowym i społecznym / Ewa Lubina. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 20-22
  36. E-learning – badanie potrzeb nauczycieli / Elżbieta Gajek. // E-Mentor. –  2005, nr 4, s. 40-42
  37. E-learning – edukacja na odległość przyszłość współczesnych organizacji / Jolanta Tarapata. // Nowoczesne Systemy Zarządzania. – 2008, – Nr 3, s. 95-110
  38. E-learning – potencjał możliwości / Sergo Kuruliszwili.// Praca Socjalna. – 2008, nr 2, s. 96-100
  39. E-learning – szkolenie w Internecie w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa /Magdalena Kąklewska-Brodawka. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 2, s. 27-30
  40. E-learning – zerwanie z tradycją humanizmu? / Edwin Bendyk. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 4-6
  41. E-learning : co jeszcze przed nami? / Andrzej Jaszczuk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 5/6, s. 23-25
  42. E-learning : kształcenie na odległość / Anna Szeląg.// Biblioteka w Szkole. – 2008, nr 11, s. 5-6
  43. E-learning : nowe wyzwania rozwojowe i edukacyjne / Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska, Katarzyna Kaliszewska-Czeremska, Joanna Matejczuk.// Remedium. – 2011, nr 9, s. 1-3
  44. E-learning 2.0 – przegląd technologii i praktycznych wdrożeń : zastosowanie technologii i usług Web 2.0 w edukacji / Marcin Dąbrowski.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 5, s. 38-43
  45. E-learning 2.0 – przegląd technologii i praktycznych wdrożeń / Marcin Dąbrowski.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 4, s. 11-15
  46. E-learning a konkurencyjność przedsiębiorstw / Anna Kępińska-Jakubiec. // Firma i Rynek. – 2005, nr 2[1], s. 20-27
  47. E-learning a kształcenie uniwersyteckie / Piotr Francuz. // Ethos. – 2009, nr 1 / 2s. 184-197
  48. E-learning a wiedza korporacyjna / Iwona Grabara. // Zarządzanie  Zasobami Ludzkimi. – 2006, nr 3/4, s. 119-132
  49. E-learning dla seniorów: doskonalenie umiejętności w zakresie obsługi komputera / Katarzyna Urbanowicz, Monika Moroz.// Poradnik Bibliotekarza. – 2008, nr 9, s. 30-31
  50. E-learning i multimedia we wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego? Dlaczego nie? / Anna Wieczorek.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 1, s. 21-24
  51. E-learning jako innowacja pedagogiczna / Agata Waszek.// Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 12, s. 18-23
  52. E-learning jako instrument wspomagający tworzenie wiedzy w organizacji / Jacek Bendkowski. // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2006, Z. 36, s. 9-18
  53. E-learning jako komponent elastycznego układu kształcenia ustawicznego / Zdzisław Wołk.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 72-79
  54. E-learning jako narzędzie wspomagające dydaktyki studiów stacjonarnych /Jarosław Karcewicz. // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2007, Z. 40, s. 147-151
  55. E-learning jako narzędzie wspomagające proces zarządzania wiedzą w szkole wyższej / Anna Szopa. // Zarządzanie Publiczne. – 2009, nr 3, s. 53-64
  56. E-learning na usługach bibliotek pedagogicznych? / Anna Szeląg.// Bibliotekarz. – 2008, nr 4, s. 19-20
  57. E-learning „szyty na miarę”, czyli o indywidualizacji w nauczaniu online /Maria Zając. // E-Mentor. – 2006, nr 5, s. 13-18
  58. E-learning w bibliotece – praktyczne wskazówki / Małgorzata Czub.// Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 9, s. 35-37
  59. E-learning w Chorwacji / Daliborka Pašić, Dragana Kupres ; tł. Joanna Tabor.// E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 89-91
  60. E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów – studium przypadku / Piotr Betlej. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 56-60
  61. E-learning w pracy z uczniami / Magdalena Brewczyńska, Agata Safian.// Biblioteka. – 2010, nr 6, s. 12-14
  62. E-learning w szkole / Maciej M. Sysło. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 23-31
  63. E-moderowanie kluczem do sukcesu – 5-etapowy model kształcenia Gilly Salmon /Agnieszka Oklińska. // E-Mentor. – 2009, nr 3, s. 48-54
  64. E-learning w szkoleniu kadr – raport z badań / Olga Sobolewska.// Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2006, nr 3/4, s. 100-107
  65. „E-learning” wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk. // Prometeusz. – 2006, nr 1, s. 3-13
  66. E-matura 2009 : ocenianie zadań otwartych z matematyki / Jacek Stańdo. // Edukacja. – 2010, nr 2, s. 111-115
  67. E-nauczanie – moda czy konieczność? / Katarzyna Bobko.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 14-16
  68. E-szkoła uzupełnieniem szkoły tradycyjnej / Emilia Musiał, Irena Pulak. // Technika, Informatyka, Edukacja. – 2008, T. 10, s. 153-159
  69. Edukacja informatyczna i e-learning w zarządzaniu mikroprzedsiębiorstwem / Dorota Koprowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 3, s. 30-39
  70. Edukacja interaktywna alternatywą dla polskich szkół : interaktywnie znaczy nowocześnie / Witold Kołodziejczyk.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 5, s. 58-61
  71. Edukacja na odległość / Beata Boczukowa.// Edukacja i Dialog. – 2000, nr 6, s. 54-57
  72. Edukacja online w opinii studentów / Marta Czechowska-Bieluga.// Praca Socjalna. – 2009, nr 3, s. 122-132
  73. Edukacja przez Internet – najwyższa konieczność / Mariusz Malinowski.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 8, s. 18-19
  74. Edukacja w chmurach – nowe trendy ICT / Eunika Baron-Polańczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2009, t. 2, s. 75-84
  75. Efektywne wdrażania projektów e-learningowych w szkolnictwie wyższym : dwa studia przypadków / Tilman Küchler. Tł. // E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 84-87
  76. Efektywność e-kształcenia i e-dokształcania zawodowego – studia przypadków / Iwona Kacak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 64-72
  77. Efektywność procesów dydaktycznych wspieranych metodami e-learningu / Jadwiga Bakonyi. // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Seria Zarządzanie. – 2008, z. 2, s. 157-163
  78. Efektywność systemów e-learningowych a kapitał intelektualny przedsiębiorstwa / Anna Kępińska-Jakubiec, Sebastian Majewski. // E-Mentor. – 2009, nr 2, s. 33-40
  79. Elastyczne, modułowe, multimedialne technologie dokształcenia zawodowego – rozwój metod telepracy i telenauczania / Zbigniew Kramek.// Pedagogika Pracy. – 2008, T. 53, s. 130-139
  80. Elektroniczne platformy edukacyjne: otwarte czy zamknięte? / Jerzy Cieślik, Justyna Hofmokl.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2006, nr 2, s. 53-59
  81. eTwinning – nowoczesny program dla szkół / Agnieszka Prokop.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 54-55
  82. eTwinning przykładem e-learningu w oświacie / Elżbieta Gajek. // E-Mentor. – 2007, nr 2, s. 33-39
  83. Europejska Współpraca Szkół w warsztacie nauczyciela bibliotekarza / Gracjana Więckowska.// Biblioteka. – 2009, nr 2, s. 21-25
  84. Europejski program kształcenia online i zatwierdzania kompetencji w  dziedzinie informatyki i multimediów / Małgorzata Sołtysiak, Ludmiła  Łopacińska-Kupidura. // Edukacja Ustawiczna      Dorosłych. – 2006, t. 1, s. 64-68
  85. Ewaluacja i testowanie e – kursów na zgodność ze SCORM / Tymon Jastrzębski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 121-127
  86. Ewaluacja i testowanie poprawności technicznej e – kursów / Wojciech Kubera.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 114-120
  87. Ewolucja języka edukacji zdalnej / Ewa Lubina. // E-Mentor. – 2005, nr 4, s. 36-39
  88. Funkcjonalność platformy Moodle w świetle opinii studentów Wyższych Szkół Bankowych w Polsce / Joanna Nogieć. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 34-39
  89. Galanet – internetowa szansa dla miłośników języków romańskich / Anna Grabowska.// Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 4, s. 73-75
  90. Gry w wirtualnym środowisku nauczania / Lucio Margulis ; tł. Joanna Tabor. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 83-86
  91. Homo sapiens, homo faber, homo ludens czyli gry i zabawy w elektronicznych kursach / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 97-103
  92. Hipermedia szansą wzbogacenia tradycyjnych form multimedialnego kształcenia otwartego na odległość / Janusz Gajda. // Pedagogika Mediów. –  2006, nr 1/2, s. 6-19
  93. Innowacyjność w procesie dydaktycznym w środowisku e-learning / Anna Kępińska-Jakubiec, Rafał Szymański. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2007, Nr 8, s. 75-84
  94. Implementacja rozwiązań nauczania komplementarnego (blended learning) : projekt LAMS WZiEU / Adam Stecyk. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2008, Z. 8, t. 2, s. 55-63
  95. Internet a nowoczesna eduk@cja – czy istnieje jakaś alternatywa? / Magdalena Szpunar. // Rola Informatyki w Naukach   Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 2, s. 299-311
  96. Internetowe kursy języków obcych / Anna Drzewińska.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 65-71
  97. Internetowy Kurs Modlitwy jako przykład e-learningu wprowadzającego w czytanie Biblii / Zbigniew Paweł Maciejewski. // Katecheta. – 2009, nr 2, s. 75-77
  98. Istota oraz korzyści szkoleń na odległość we współczesnym przedsiębiorstwie / Dominika Kwieciszewska. // Zeszyty Naukowe. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw / Uniwersytet Szczeciński. – 2005, Nr 43, s. 859-868
  99. Jak czytać specyfikacje, czyli SCORM 2004 okiem implementatora / Monika Biskupska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 128-136
  100. Kilka uwag na temat bezpieczeństwa (prawnego) w kontekście nauczania online / Aneta Kwiecień, Dariusz Kwiecień.// Meritum. – 2010, nr 2, s. 85-88
  101. Kompetencje informatyczne nauczyciela w zakresie e-learningu / Jacek Kulasa. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 2, s. 289-298
  102. Koncepcja kształcenia studentów w zakresie systemów e-learningowych / Anna Rybak, Wiesław Półjanowicz. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 45-50
  103. Konstruktywistyczne i behawioralne aspekty kształcenia zdalnego / Ewa Lubina.// E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 29-32
  104. Kontekst pedagogiczny e-edukacji / Grażyna Penkowska. // Pedagogika Mediów. – 2006, nr 1/2, s. 84-93
  105. Korzyści i uwarunkowania wykorzystania e-learningu w przedsiębiorstwie /Zbigniew E. Zieliński. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2009, Nr 35, cz. 1, s. 727-733
  106. Koszty zdalnej edukacji / Anna Barańska.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 10, s. 68-72
  107. Kształcenie na odległość : możliwości finansowania projektów w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej / Katarzyna Grzejszczak, Alina Meissner, Anna Grabowska. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 20-25
  108. Kształcenie na odległość a rynek pracy / Alina Maria Basak. // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, s. 133-144
  109. Kształcenie na odległość ważnym wyzwaniem dla edukacji w społeczeństwie informacyjnym / Grażyna Cęcelek. // Nauczyciel i Szkoła. – 2010, nr 3, s. 63-72
  110. Kształcenie na odległość – wybór czy konieczność / Wojciech Montwiłł.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2006, nr 4, s. 93-96
  111. Kształcenie religijne dorosłych w formie korespondencyjnej / Anna Walulik. // Katecheta. – 2009, nr 3, s. 60-66
  112. Kurs online Multimedia – Fuhrerschein dla nauczyciela języka niemieckiego – doświadczenia tutora / Renata Czaplikowska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 103-107
  113. Laboratorium wirtualne jako nowe narzędzie dydaktyczne / Dorota Pawluś.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 39-44
  114. Learning 2.0 – (r)ewolucja? / R. Robert Gajewski. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 53-57
  115. Losowanie obiektów – jedna z technik scenariuszowych w TeleEdu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 56-67
  116. MasterSolution dla e-learningu / Enrico Korb, Frank K. Seibt. Tł. // E-Mentor. – 2006, nr 2, s. 20-23
  117. Metoda projektowa w kształceniu e-learningowym / Magdalena Ratalewska, Wiesĺaw Przybyła.// Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie. – 2009, nr 1, s. 59-69
  118. Młodzieżowa e – Akademia / Lidia Wasyłyszyn.// Wychowawca. – 2009, nr 9, s. 26-27
  119. Model aktywności w kursach online, czyli jak efektywnie angażować studentów / Maria Zając. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 40-44
  120. Model kształcenia na odległość na przykładzie doświadczeń wybranych polskich i zagranicznych uczelni wyższych / Monika Mechlińska-Pauli.// Studia Gdańskie / Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna. – 2008, s. 123-134
  121. Model organizacyjnego portalu wiedzy / Kamil Sitarski. // Prace Naukowe. Organizacja i Zarządzanie Przemysłem / Politechnika Warszawska. – 2004, Z. 16, s. 23-40
  122. Modelowanie e-learningu : 5 refleksji na kanwie dyskusji 4. seminarium konsultacyjnego „Modele i jakości e-edukacji” / Anna K. Stanisławska. // E-Mentor. – 2006, nr 4, s. 26-27
  123. Możliwości i bariery wykorzystania forum dyskusyjnego w kształceniu osób dorosłych / Ewa Sarzyńska, Danuta Wosik-Kawala. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2008, Z. 8, t. 2, s. 33-43 Materiały z III Konferencji „Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych”, Kielce.
  124. Możliwości kształcenia na odległość w kontekście potrzeb edukacyjnych osób korzystających z elastycznych form organizacji pracy / Aleksandra Kulpa-Puczyńska. // Kształcenie Zawodowe Pedagogika i Psychologia. – 2008, [T.] 10, s. 205-213
  125. Multimedia i oprogramowanie społecznościowe w kształceniu inżynierów / Ryszard Robert Gajewski.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 57-62
  126. MuStLearnIT : technologia informacyjno-komunikacyjna jako narzędzie w nauczaniu na odległość w Małych szkołach, czyli lekcje języka angielskiego przez Internet / Marlena Falkowska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 102-106
  127. Narzędzia wykorzystywane do tworzenia pomocy dydaktycznych wspomagających e-learning w szkole / Jolanta Krzyżek. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 30-33
  128. Narzędzie wspomagające personalizację szkoleń e-learningowych / Piotr Betlej, Maciej Piotrowski. // E-Mentor. – 2007, nr 1, s. 23-26
  129. Nauczanie języków obcych metodą e-learningu w trybie on-line w kontekście historycznym oraz społeczno-andragogicznym / Zbigniew Meger, Maja Zawierzeniec. // Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie. – 2006, z. 1, s. 199-203
  130. Nauczanie na odległość / Tadeusz Popkowski. // Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania „Copernicus” we Wrocławiu. – 2008, nr 2, s. 149-166
  131. Nauczanie na odległość nową formą studiowania / Jacek Zapalski. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 1, s. 97-107
  132. Nauczanie na odległość w Polsce / Robert Dygas, Paulina Przywieczerska.// Prometeusz. – 2005, nr 3, s. 49-54
  133. Nauczanie na odległość – wczoraj i dziś / Agnieszka Heba. // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, s. 145-152
  134. Nauczanie on-line jako uzupełnienie tradycyjnych form : problemy i propozycja rozwiązań / Dariusz Kwiecień.// Meritum. – 2006, nr 2, s. 87-89
  135. Nauczanie w gospodarce sieciowej opartej na wiedzy / Witold T. Bielecki.// Problemy Zarządzania. – 2005, nr 1, s. 44-49
  136. Nauczanie zdalne – istota zawartości stron webowych / Beata Kuźmińska-Sołśnia.// Technika, Informatyka, Edukacja. – 2008, T. 10, s.149-152
  137. Nauczyciel w sieci / Przemysław Bąbel, Magdalena Pitala.// Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 97-104
  138. Nie bój się e-learningu / Krzysztof Wojewodzic, Andrzej Grzybowski.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 54-58
  139. Nowa ewangelizacja i zdalne nauczanie / Ryszard Podpora. // Zeszyty Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. – 2006, nr 1, s. 35-45
  140. Nowe narzędzia komunikacji w społeczeństwie informacyjnym : charakterystyka i ocena efektywności projektu e-learning’owego / Adam Stecyk. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2008, Nr 27, s. 215-29
  141. Nowe szanse e-ECONOMY / Katarzyna Mierzwa, Antoni Stasch. // Społeczeństwo i Rodzina. – 2007, nr 1, s. 88-105
  142. Nowoczesna forma kształcenia online w Bibliotece Pedagogicznej w Ciechanowie / Bożena Lewandowska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2011, nr 9, s. 15-16
  143. Nowoczesne środki dydaktyczne w kształceniu akademickim. Z wykorzystaniem doświadczeń Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie / Józef Górniewicz.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2008, nr 1/2, s. 18-22
  144. Nowoczesne technologie w nauczaniu matematyki studentów architektury / Krystyna Romaniak.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 70-74
  145. Nowy zawód – dydaktyk medialny / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 9-17
  146. O kulisach międzynarodowej współpracy głogowskiego przedszkola / Ewa Kurzak.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. Przed Szkołą, s. 16-20
  147. O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online / Maria Zając, Wiesław Zawisza. // E-Mentor. – 2006, nr 2, s. 24-28
  148. O programach wspierających szkołę w budowaniu przyszłości / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 4, wkładka Nowe technologie w szkole, s. 6-9
  149. Optima – środowisko uczenia się oparte na sieci / Katri Salonen, Anu Hiltunen, Sanna Merisalo.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 80-85
  150. Oprogramowanie typu Open Source w nauczaniu na odległość / Marcin Werdoni. // Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej. Ekonomia i Zarządzanie. – 2008, Z. 13, s. 347-361
  151. Otwarte Zasoby Edukacyjne – ku wizji pedagogiki uczestniczącej / Małgorzata Kowalska. // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 9, s. 9-13
  152. Otwarte zasoby edukacyjne szansą dla edukacji ustawicznej / Sławomir Koziej.// Edukacja. – 2010, nr 4, s. 45-53
  153. Otwartość w e-learningu / Adam Pietrzykowski. // E-Mentor. – 2009, nr 3, s. 55-58
  154. Pamięć, wiedza, motywacja : jak wykorzystywana jest sztuczna inteligencja w systemach e-learningowych? / Krzysztof Wojewodzic.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 95-98
  155. Perspektywy dalszego rozwoju e-edukacji w świetle wyników badania korzystania z internetu przez studentów SGH / Agata Zadrożna, Anna Folbrier. // E-Mentor. – 2005, nr 4, s. 22-27
  156. Perspektywy rozwoju e-learningu w warunkach polskich / Stanisław Rudolf. // Zeszyty Naukowe / Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. – 2006, Nr 4, s. 249-261
  157. Platforma e-lerningowa Moodle w kształceniu informatycznie uzdolnionych dzieci / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka, Agnieszka Samulska.// Meritum. – 2007, nr 2/3, s. 28-30
  158. Platforma MOODLE / Dorota Karczewska.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 61-64
  159. Platforma „Moodle”. Cz. 3 / Jacek Kulasa. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2009, nr 2, s. 133-137
  160. Podstawy przygotowania kursu języka biznesu online / Zbigniew Meger, Maja Zawierzeniec. // E-Mentor. – 2006, nr 1, s. 30-33
  161. Pokolenie m-learningu – nowe wyzwanie dla szkoły / Lechosław Hojnacki. // E-Mentor. – 2006, nr 1, s. 23-27
  162. Polski e-learning w opiniach ekspertów. Cz. 1 / Grażyna Penkowska. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 16-19
  163. Polski e-learning w opiniach ekspertów. Cz. 2 / Grażyna Penkowska. //  E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 34-38
  164. Profesor Maciej Sysło rozpoczyna dyskusję o e-learningu w szkole… / Mariusz Malinowski.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s.22-26
  165. Program e-kształcenie „Promowanie znajomości technologii cyfrowej wśród osób starszych zamieszkujących tereny wiejskie / Ludmiła Łopacińska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 62-67
  166. Program eTwinning w przedszkolu / Iwona Pietrucha. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 10, s. 55-56
  167. Projektowanie ćwiczeń i kursu blended-learningowego / Anna Dymel.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 5, s. 40-47
  168. Projektowanie ma sens / Piotr Peszko.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 5/6, s. 66-69
  169. Projektowanie procesów dydaktycznych : model ADDIE / Adam Stecyk.  // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa. – 2007, nr 7, s. 61-66
  170. Projektowanie treści elearningowych – Model ADDIE / Adam Stecyk. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2007, Nr 8, s. 277-283
  171. Projektowanie sekwencji nauczania kursów e-learningowych / Bartosz  Marcinkowski, Michał Kuciapski. // Prace  i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. – 2005, [z.] 3, s. 99-109
  172. Projekty językowe eTwinning / Elżbieta Gajek, Paweł Poszytek.// Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 4, s. 75-80
  173. Przedsiębiorczość w sieci – doświadczenia IW EQUAL / Henryk Bednarczyk, Dorota Koprowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 2, s. 80-92
  174. Przekaz informacji w edukacji za pomocą dostępnych narzędzi informatycznych / Daniel Jachyra.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 29-34
  175. Przysposobienie biblioteczne: od tradycyjnych metod nauczania po e-learning / Hanna Długołęcka.// Przegląd Biblioteczny. – 2009, z. 3, s. 359-369
  176. Przyszłość edukacji a współczesne technologie / Ewa Augustyniak.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 24-28
  177. Quiz z importu / Marek Kotowski. // E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 28-33
  178. Quo vadis I-edukacjo? / R. Robert Gajewski. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 13-15
  179. Ramy prawne dla prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem internetu /Przemysław Polański. // E-Mentor. – 2007, nr 1, s. 35-38
  180. Realizacja projektu językowego w ramach Akcji eTwinning / Barbara Romanowska-Kruszyńska. // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 1, s. 85-88
  181. Rola edukacji w budowaniu społeczeństwa informacyjnego / Alona Plyaskina.// Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing. – 2010, Z. 17, nr 1, s. 317-325
  182. Rola emocji w procesie kształcenia na odległość / Ewa Lubina. // E-Mentor. – 2005, nr 3, s. 22-26
  183. Rola metadanych w procesie zarządzania treściami e – lerningowymi / Bożena Przyborowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 92-113
  184. Rola nauczyciela w tworzeniu społeczności studenckiej online / Marta Chomicz. // Matematyka Stosowana. – 2005, Nr 6, s. 89-93
  185. Rola standaryzacji platform w e-learningu / Kazimierz Waćkowski, Jacek M. Chmielewski. // E-Mentor. – 2007, nr 2, s. 25-32
  186. Rozbudowane struktury treści dydaktycznych i wirtualnych zajęć / Marcin Dąbrowski. // E-Mentor. – 2005, nr 3, s. 35-41
  187. Samodzielna praca autonomicznych uczniów – pod (zdalną) opieką nauczyciela / Przemysław Wolski.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 158-167
  188. Samorządowa platforma edukacyjna – e-learning w administracji publicznej / Maciej Ławrynowicz. // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2009, nr 3/4, s. 72-76
  189. Scenariusz e-kursu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s.39-55
  190. Specjalne kursy e-learningowe stymulujące pracę grupową kursantów / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 113-121
  191. Specyfika procesu nauczania przez Internet a twórczy nauczyciel / Dorota Siemieniecka-Gogolin.// Pedagogika Mediów. – 2006, nr 1/2, s.  94-103
  192. Społeczeństwo informacyjne wymaga nowego podejścia do edukacji / Marcin Polak.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 5, s. 23-24
  193. Standardy w nauczaniu – SCORM – Sharable Content Object Reference Model / Agnieszka Borowiecka.// Meritum. – 2008, nr 4, s. 17-20
  194. Strategie motywacyjno-wolitywne w edukacji zdalnej / Zbigniew Meger.// E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 32-42
  195. Stymulacja aktywności studentów wirtualnej edukacji / Małgorzata Pańkowska, Stanisław Stanek. // Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych. – 2006, Z. 16, s. 375-385
  196. System e-learning do wspomagania szkoleń normalizacyjnych / Kazimierz Waćkowski, Jacek M. Chmielewski. // Normalizacja. – 2007, nr 1, s. 23-34
  197. Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning / Zbigniew E. Zieliński.// Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 2, s. 313-324
  198. Systemy web teaching – przegląd rozwiązań stosowanych w różnych krajach / Grzegorz Kończak. // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica. – 2007, [Z.] 205, s. 195-204
  199. Systemy wideokonferencyjne jako efektywne narzędzia w edukacji na odległość / Dariusz Czekan. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 34-37
  200. Sytuacja edukacyjna w nauczaniu online / Michał Ostrowicki.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 5/6, s. 26-31
  201. Szkolenia e-learningowe na Pomorskiej Akademii Regionalnej CISCO w ocenie  uczestników / Bartosz Marcinkowski, Stanisław Wrycza.  // Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. – 2005, [z.] 3, s. 111-118
  202. Szkolenia przygotowujące nauczycieli do kształcenia online / Wiesław Zawisza. // E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 39-44
  203. Szkoła w pułapce Internetu / Janusz Morbitzer.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 9/10, s. 18-27
  204. Szybciej – krócej – dalej / Marek Hyla.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 34-35
  205. Środowisko tworzenia personalizowanych kursów online – repozytorium obiektów wiedzy / Maria Zając. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 32-39
  206. Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość – koncepcja i realizacja projektu / Zbigniew E. Zieliński. // E-Mentor. – 2006, nr 4, s. 28-32
  207. Tak pracuje dziś dydaktyk / Weronika Czarkowska.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 64-66
  208. Technologia współpracy eksperta dziedzinowego z dydaktykiem medialnym / Małgorzata Rubin, Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008. nr 3, s. 18-30
  209. TeleEdu – krok w kierunku sztucznej inteligencji (kapsuła edukacyjna: repozytorium i e-kurs ekspercki) / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 122-133
  210. Telepraca i zdalna edukacja osób niepełnosprawnych wzrokowo / Anna Sroczyńska, Zdzisław Sroczyński. // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2006, Z. 35, s. 183-192
  211. Technologie e-learning w rozwoju kadr eksploatacyjnych / Zbigniew Kramek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2005, t. 3, s. 65-73
  212. Tunel aerodynamiczny online oraz wyprawy naukowe kół fizycznych – przykłady wykorzystania ICT w procesie dydaktycznym fizyki / Paweł Barczyński [et al.].// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 79-84
  213. Tutor i uczeń w e-nauczaniu / Józef Dobrowolski.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 2, s. 83 – 85
  214. Tworzenie materiałów dydaktycznych w nauczaniu zdalnym / Anna Szeląg.// Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji, nr 3, s. 3-8
  215. Uczyć się każdy może / Krystyna Strużyna.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2006, nr 4, s. 83-86
  216. Uninettuno – międzynarodowy uniwersytet na odległość / Maria Lamberti. // Biblioteka. – 2009, Nr 13, s. 203-210
  217. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy i kształcenia / Henryk Bednarczyk.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 3, s. 40-47
  218. Uwarunkowania rozwoju otwartych zasobów edukacyjnych / Anna Rokicka-Broniatowska. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 38-45
  219. W edukacyjnej cyberprzestrzeni / Irena K. Hejduk. //Przedsiębiorstwo Przyszłości. – 2009, nr 1, s. 79-89 37
  220. W poszukiwaniu narzędzi tworzenia adaptacyjnego przekazu wiedzy na platformie Moodle / Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 76-84
  221. W stronę otwartej edukacji : kształcenie na odległość w centrum zainteresowania pedagogów / Katarzyna Bocheńska-Włostowska. // Wiedza i Umiejętności. – 2008, T. 10, s. 75-92
  222. Wartość e-learningu dla kształcenia ustawicznego w kontekście przykładowych projektów europejskich / Katarzyna Witek. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 77-81
  223. Wikipedia jako narzędzie edukacji? : możliwości i zagrożenia / Tomasz Ganicz.// Meritum. – 2008, nr 4, s. 6-9
  224. Wirtualna edukacja a pokolenie Y / Jan A. Fazlagić.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 6, s. 37
  225. Wirtualne campusy – modele i studium przypadków / Stanisław Wrycza, Michał Kuciapski.// Pieniądze i Więź. – 2005, nr 3, s. 142-159
  226. Wirtualny nauczyciel poszukiwany, czyli dlaczego warto korzystać z TeleEdu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 85-96
  227. Wpływ globalnej gospodarki sieciowej na e-learning / Witold T. Bielecki. // E-Mentor. – 2007, nr 2, s. 4-6
  228. Wpływ informatycznych metod nauczania na jakość wiedzy inżynierskiej /Andrzej Filipkowski.// Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie. –      2008, z. 1, s. 201-210
  229. Wspomaganie elektroniczne doskonalenia nauczycieli / Ewa Lubina. // Journal of Modern Science. – 2008, t. 2, s. 195-204
  230. Wspomaganie procesu edukacji z wykorzystaniem e-learning – CAEC / Zbigniew Lis, Zbigniew Zieliński. // Rola Informatyki w Naukach   Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 1, s. 41-49
  231. Wspomaganie procesu dydaktycznego przez „e-pogotowie matematyczne” / Dorota Krawczyk-Stańdo, Jacek Stańdo.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 115-119
  232. Wybrane aspekty konstruktywistyczne i kognitywistyczne edukacji na odległość / Stanisław Juszczyk.// Kognitywistyka i Media w Edukacji. – 2006, nr 1/2, s. 23-39
  233. Wybrane aspekty zastosowania e-learningu w bibliotece / Anna N. Gruca.// Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 3, s. 10-13
  234. Wykorzystanie możliwości e-learningu w kształceniu i dokształcaniu inżynierów/ Sylwester Markusik, Aleksander Bułkowski. // E-Mentor. – 2005, nr 3, s. 29-32
  235. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w kształceniu zdalnym i zarządzaniu wiedzą / Sergo Kuruliszwili.// Praca Socjalna. – 2009, nr 4, s. 112-121
  236. Wykorzystanie platformy Google AdWords w programie kształcenia na specjalności biznes elektroniczny / Artur Strzelecki. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 80-86
  237. Wyzwanie XXI wieku : edukacja w systemie otwartym i na odległość / Jan Prusik.// Kurpie. – 2006, nr 2, s. 33-35
  238. Zagraniczne doświadczenia e-learningu / Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk. // Przedsiębiorstwo Przyszłości. – 2010, nr 2, s. 75-85
  239. Zajęcia internetowe w Centrum Europejskim / Ika Jarzyńska. // Studia Europejskie (Warszawa). – 2006, nr 3, s. 261-268
  240. Zasady wykorzystania nagrań lektorskich w elektronicznych kursach / Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 104-112
  241. Zasoby edukacyjne w sieci : na ile otwarte? / Kamil Śliwowski.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, dod. Nowoczesne technologie w szkole, s. 15-17
  242. Zasoby informacyjne i narzędzia informatyczne wspomagające e-kształcenie w bibliotece akademickiej : doświadczenia Biblioteki Głównej i OINT Politechniki Wrocławskiej z różnych form pracy ze zdalnym użytkownikiem / Krzysztof Moskwa.// Przegląd Biblioteczny. – 2009, z. 4, s. 461-481
  243. Zastosowanie aplikacyjne e-learningu w edukacji / Tomasz Wiech. // Rocznik Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. – 2005, T. 2, s. 105-117
  244. Zastosowanie nowoczesnego e-learningu i multimediów w edukacji / Jerzy Korczak, Dariusz Woźniak. // Zeszyty Naukowe / Politechnika Koszalińska. Instytut Ekonomii i Zarządzania. – 2008, Nr 12, s. 73-88
  245. Zastosowanie platformy e-learningowej w e-marketingu na przykładzie systemu LAMS (Learning Activity Management System) / Adam Stecyk. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2006, Nr 5, s. 501-505
  246. Zastosowanie platformy internetowej w edukacyjno-badawczym programie polskiej kadry menedżerskiej Talent Club / Anna Wilk. // E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 45-51
  247. Zastosowanie technologii peer-to-peer do kooperatywnego e-learningu / Aleksander Bułkowski. // E-Mentor. – 2006, nr 5, s. 22-25
  248. Zawsze na kursie – platforma e-learning dla doradców zawodowych pracujących z młodzieżą / Arleta Zwolińska, Tomasz Sułkowski. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2005, t. 3, s. 109-112
  249. Zdajmy razem egzamin gimnazjalny / Danuta Kowalczyk.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 1, s. 46-49
  250. Zdalne nauczanie zawodu / Anna Barańska.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 3, s. 62-66
  251. Złożoność sytuacji edukacyjnej w kontekście idei e-learning / Marek Markowski, Jolanta Sala. // Pieniądze i Więź. – 2010, nr 2, s. 171-176
  252. Zmiany widoczności obiektów – podstawowa technika scenariuszowa w TeleEdu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 68-75
  253. Znaczenie e-kursów w zdalnym uczeniu się / Elżbieta Jarosińska.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 62-66

Электронные услуги

Наша библиотека

Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение